Leta i den här bloggen

2013-01-05

Ledigheten känns lång.

Jag är ledig för tillfället, hemsöks av extrem rastlöshet, sorg, panik, ensamhet och sömnlöshet jämt. Men idag, denna underbara, fina, vackra dag kom Wille hit. Hon sällskapade mig, kastade spelkort med mig och skrattade så smittande lyckligt! Hon är en väldigt skrattglad människa, stark, vuxen för sin ålder och verkar alltid väldigt lycklig. Hon är en vän som jag älskar mycket! Men tillomed hon är nog olycklig ibland, hon är bara väldigt bra på att dölja det, och hon tar hand om alla. Vi antar att hon är lycklig, för att hon ler. Men hon kan nog vara rätt sorgsen av sig under leendet, men även när hon inte alltid är på topp ser hon till att hennes vänner är det.  Men hon är ofta eller oftast glad, det vet jag:) och jag vill så gärna bidra lite till glädjen, jag vill komma på ett sätt att göra något så fint för henne som hon brukar göra för alla andra! Så Wille, hur gör man dig lycklig du underbara människa?:) Du läser här, har du något svar? Vet någon annan hur man gör en sådan underbar människa som hon lycklig?:)
   Något som gör mig lycklig är att teckna, men min fantasi är lika död som min dator(lånar dator i skrivande stund, synd bara att man inte kan låna fantasi med!) så jag kommer inte fram till några hållbara idéer...
....   o ni fantasirika människor i världen, hjälp mig! :)

Hejdå för denna gång, trilla inte igenom isen när ispromenader gäller, och ha det så bra!!//Rennieh

2 kommentarer:

  1. jaa du fina, vad som gör en lycklig är svårt ibland att veta själv, de är ju något som varierar. men det är kul att ha roligt och att vara ute, att vara med djur och i skogen, men mest av allt är det kul när man bara är flumm!! för då släpper man alla saker man vanligtvis tänker på och gör sådana saker man inte brukar, som att springa 5 varv runt en vilt främmande människa eller slänga sig på marken när man ser sin vän och påstå att man trodde det var jordbävning då andra frågar. eller springa in i en vägg och ropa 'Train'. man kan göra allt roligt vart man än är, till och med under tråkiga filmer, man behöver ju bara vända sig om och sen misstolka allt de säger ^^P.
    vid det här laget har du nog insett att du läser en text från Wille och har du inte gjort det så vet du det nu ^^P. jag har visserligen saker som jag vet är kul men det är sådant som kräver en ovetande kompis, som du nog vet ;). själv har jag aldrig varit den ovetande vännen därför vill jag inte hjälpa dig med något ^^ dessutom så blir det inte något helt från dig om jag talar om för det för dig. hehe så gör vad du vill eller gör inget alls du är min vän vilket du altid kommer att vara därför behövs inget annat ^^P

    haha känner att jag skrev en hel del här ovan men det är väll sådant som händer när man väl kommit in i det ^.^. men ha det bra nu Rennieh så ses vi igen på måndag och jag ska försöka få din skiva klart men när den är klar är jag inte säker på. men god natt och hoppas du kan somna, herrå <33

    SvaraRadera
  2. Du har ju lika fin logik som jag;) för ja det är väldigt kul att ha roligt!;) Ja flumm är kul. Allt blir helt galet roligt då, vad det än är man gör. Japp jag fattade nästan direkt att det var du Wille:) Haha ja jag vet, du är förtjust i överraskningar och det kräver ju som du säger en ovetande kompis;)
    Okej, som du säger, jag gör som jag vill då:) gör som det blir:) detsamma! Du är alltid min vän vad som än blir!^^
    Men det är lugnt, det är bara kul med mycket skrivet:) jag brukar ju skriva hela noveller, det vet du ju;) Ha det bra själv! Ses imorrn:) du det är ingen brådska alls med skivan, ta det i din egen takt;) jag är glad bara för idén:) Jag somnade till slut;) hoppas du sov gott:) herrå<3


    SvaraRadera